pondelok 29. júla 2019

Škola volá... DIY aktovka



Zdravím dámy, speciálně maminky dětí už školou povinných.

Tak jak se těšíte na novou životní etapu vašich ratolestí? Nechci strašit, ale začíná období kdy naše děti dostanou možnost dalšího rozletu. Ani se nenazdáte a už si budou umět cokoliv přečíst, spočítat a snažit se tak získat od nás přirozeně víc nezávislosti. Zároveň ale pořád ještě zůstávají bezstarostnými dětmi, které neřeší kdy, kde co zapomněli, že úkoly mají vyšší prioritu než hraní, že po nemoci je nutno dohnat zameškané učivo. To zůstane převážně na nás a taky už nebudeme "jen-tak" plánovat výlety a dovolené, ale přizpůsobovat je prázdninám.
O tom jsem ale nechtěla... ráda bych vám  jak zpříjemnit a zjednodušit prvňáčkům první školní dny (a jak jsem si tentokrát sobě přidělala práci).

Podobný post jsem už psala před léty, kdy do školy nastupovala Pipi... najdete ho tady.
Teď jsem ho malinko vytunila vlastním designérskym počinem a to předěláním klopy na aktovce.



Mauglí si přál do školy tašku s Batmanem a i když jsem se snažila a viděla pár školních aktovek s jeho oblíbeným hrdinou, žádná se mi nelíbila... na můj vkus je většina aktovek/batohů do školy esteticky přeplácaná. Dostala jsem tedy nápad upravit mu aktovku na míru.
Z aktovek které vyrábí české firmy dle příslušných norem jsem vybrala výrobek od EMIPO. Aktovka je lehká, ergonomická a má potřebné bezpečnostní prvky v podobě reflexních pásků a designovo mi přišla nejvhodnější pro mojí DIY proměnu.
Super předlohu Batmana jsem našla na DESENIO.cz.
Nejdřív jsem uvažovala o černo-žluté variantě, ale nakonec jsem se rozhodla o co nejvíce minimalistickou alternativu v šedo-šedé barvě. Látky jsem objednala na ChciLatky.cz. Vybrala jsem 100% polyester s názvem Rongo aby se látka nesrazila. Zároveň jsem věděla, že je nutno látku podlepit aby se netřepila, protože jí nebylo možno obšít. Vhodnou fólii jsem objevila na ForArt.cz.

Postup: 
Nejdřív jsem světle šedivou látku našpendlila na aktovku tak, aby jsem jí mohla tužkou přesně obkreslit v okrajích původního dekoračního obrázku. Na látku jsem nažehlila fólii proti třepení a pak vystřihla dle nákresu. 
Předlohu Batmana jsem podobným způsobem překreslila a vystřihla z tmavě šedé látky, na kterou jsem taky předem nažehlila fólii proti třepení. Masku Batmana jsem přizpůsobila klopě aktovky, zažehlila na světle šedý podklad a přišila pevným prošívacím stehem. 
Nakonec mně čekala nejtěžší část, přišít to celé na klopu tašky, opět prošívacím stehem. Byla to fakt fuška, prsty jsem měla dopíchané a jehlu jsem občas tahala kombinačkami. 
Ale povedlo se... no na velkovýrobu to asi nebude, ale na aktovku pořád dostávám pochvaly.


Nutnost ještě byla dokoupit potřebnou výbavu s vzorem Černého rytíře. Takže penál - třípatrový (ze zkušeností od dcery jsme věděli, že menší nestačí), desky velké a úkolníček (malý sešit). Dále pytlík na tělocvik, krabičku na svačinu, láhev a malý ručník. Nálepky na označení sešitů a pomůcek, které se nevyrábí s vyobrazením Batmana. A taky nášivku na triko na výtvarku. Ještě by se mohl hodit kufřík, ale ten jsme my nepotřebovali, jelikož všechny děti v třídě dostali stejnou krabici na výtvarnou výchovu i s nějakými pomůckami. Na tu jsem taky pro jistotu jednu nálepku přilepila aby si Mauglí všechno své poznal i když ještě neuměl číst...  X;o)))


 Jo a taška po roku pořád drží...

1 komentár:

  1. Tak jak se těšíte na novou životní etapu vašich ratolestí? Nechci strašit, ale začíná období kdy naše děti dostanou možnost dalšího rozletu. Ani se nenazdáte a už si budou umět cokoliv přečíst, spočítat a snažit se tak získat od nás přirozeně víc nezávislosti. Zároveň ale pořád ještě zůstávají bezstarostnými dětmi, které neřeší kdy, kde co zapomněli, že úkoly mají vyšší prioritu než hraní, že po nemoci je nutno dohnat zameškané učivo. To zůstane převážně na nás a taky už nebudeme "jen-tak" plánovat výlety a dovolené, ale přizpůsobovat je prázdninám.
    O tom jsem ale nechtěla... ráda bych vám jak zpříjemnit a zjednodušit prvňáčkům první školní dny (a jak jsem si tentokrát sobě přidělala práci).
    black tote bags & purses

    OdpovedaťOdstrániť