streda 24. apríla 2019

Jak na kimono... v každém ročním období.


Zdravím dámy,

v hlavě mám tolik nápadů, jen mi nějak chybí energie je realizovat... aktuálně jsem taková brzda svého vlastního života. Ne, že bych nedělala nic, jen když už se rozhodnu něco podniknout, mám pocit, že se to hned komplikuje a mně to okamžitě srazí k zemi... Abych to upřesnila, týká se to hlavně mých pracovních ambicí, které poslední dva roky dostávají na frak. Je to teda i tím, že na pořadu dne (spíš roku) byli rozhodně důležitější životní aspekty, tedy hlavně zdraví našich dětí a aby jsme to my dospělý ustáli bez prášků. Oficiálně je to už vše za námi, já mám ale pořád problém si plánovat "pracovní věci" a běžná dětská viróza mně dokáže rozložit, tak že po jejím odeznění sbírám dva týdny odvahu abych něco podnikla... no a pak se hecnu, organizuji, vymýšlím... a den před akci mi volají, že si mám do školy dojít pro nemocné dítě... a jsem zase v koncích. Pak řeším, jestli to zrušit nebo krkolomně shánět hlídání. Nakonec to překombinuji tak, že jsem z toho vyčerpaná natolik až si říkám jestli mi to stojí za to!?!

Podobně to bylo i před tímto focením a teď i při přípravě textu k němu... tak zhodnoťte sami, jestli tento post "Jak na kimono..." vám přinese trochu inspirace a já se tady úplně neztrapňuji...

Kimono (původně označovalo toto slovo oděv) je vnímáno jako tradiční japonský dlouhý oděv který nosili nejenom gejši, také obyčejné ženy ale i muži. Dodnes ho oblékají na slavnostní příležitosti (nejčastěji hedvábné) dle starých pravidel spolu s dalšími typickými doplňky. Připomenu jen opasek, dřeváky či sandály. Zajímavostí z tradic pro mě ještě je, že ženské kimono se šije v jedné univerzální velikosti a když je ho potřeba "vyprat", tak se rozpáře a následně po vyčištění opět sešije. Komplet ruční práce.
V současném "západním" odívání se využívá jeho jednoduchý základní střih do T-tvaru (kratší i delší varianta) s volnými rukávy, který se výborně kombinuje...

První styling bych se nebála obléknout do kanceláře nebo na pracovní schůzku, druhý nese příslib léta, v třetím se budete cítit pohodlně v letadle či ve vlaku a ten čtvrtý je taková vzpomínka na zimní období. Toto kimono je ze sametu, takže automaticky vás napadne si ho obléknout na podzim/zimu, já mu ale dávam šanci celoročně X;)

1. kimono a pouzdrová sukně (business styl)



2. kimono na chladnější letní rána a večery (casual/city styl)





3. kimono na cestách





4. zimní varianta (casual/city style)




A nakonec jako bonus... "backstage z focení" alias Čarodějnice na Vítkově


° sametové, vyšívané kimono - RESERVED 
° černá pouzdrová sukně - ZARA
° zavinovací pásek - MANGO
° černé pantofle na podpadku (mules)- ZARA
° černá, velká kabelka - DvF
° bílé džínsy - PROMOD
° bílé top s tenkými ramínky - VILA
° bílé pantofle s mašlí
° stříbrný pásek - COS
° bílé brýle - RESERVED
° černé džínsy - C&A
° vínový top s krajkou - PROMOD
° černé tenisky - ADIDAS
° kufr - VICTORINOX
° vínová kabelka - PIERRE CARDIN
° rolák skořicové barvy - C&A
° vínové nízké kozačky, fialové - VAGABOND
° řetízky - AG šperky, Tiffany, Amazing Jewelry
° náramky - Le Petit Delice
° hodinky - Calvin Klein
 ... všechno starší kolekce.
Fotila @foggylady


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára