utorok 6. decembra 2016

DIY - nažehľovačky a nášivky // DIY - patch & applique


Zatiaľ čo vo svete detí sú nevyhnutnosťou (aby sme sa nemuseli hanbiť za našich otrhancov 😇😈) v módnom svete dospelých sú nášivky a nažehľovačky posledný polrok trendovou záležitosťou.

Zo začiatku má táto módna lahôdka veľmi neoslovila, lebo kombinácia džínsoviny a nášiviek na mňa pôsobí dosť gýčovito (tak kolotočiarsky). Ovšem v spojení s úpletom, lepšie povedané s teplákovinou ma očarila. Mikiny a triká s nažehľovačkami sa mi vážne páčia... A na kabelkách tiež nevyzerajú zle...

Ešte na jar som Divochovi jeho škôlkárske oblečenie zachraňovala obyčajnými záplatami, ktoré som zažehľovala z vnútornej strany teplákov aby sa diera nezväčšovala a aby mu cez ňu neprefukovalo. Popravde, ani žiadny vhodný motív (rozumej čo by sa mi páčil) som v galantérii neobjavila. Cez letné prázdniny sa ovšem situácia zmenila. Nielen obchodné reťazce ponúkajú celé sady nažehľovačiek a odznáčikov ale aj ponuka v malých galantériách nezaostáva.
Zatiaľ čo Tekvičke sme vybrali celú sadu v Pull&Bear a vyzdobili mikinu z H&M, Divochovi vyberám po kusoch a zachraňujem tepláky prevažne komiksovými motívmi (z čoho má ohromnú radosť, lebo sú to jeho obľúbený hrdinovia).

Postup asi ani nemusím popisovať, tak ale... potrebujete žehliacu dosku, žehličku, kúsok látky na prekrytie nažehľovačky, nažehľovačku a odev, ktorý chcete vytuniť 😁
Nažehľovačku priložíte z lícovej strany oblečenia na miesto kde ju chcete prižehliť, prekryjete látkou a zažehľujete aspoň jednu minútu... a hotovo!
Doporučenia:
Ak je diera veľká, je vhodné ju pred aplikáciou trochu zašiť...
Pre istotu nažehľovačky z vnútornej strany ešte nenápadne pripevním niťou... (nie všetky vydržia celý deň na svojom mieste a pri praní už vôbec...)

° zachránené tepláky

° dievčenský model zateplených nohavíc do gumy takto ľahko prerobíte na chlapčenský (ešte je vidieť pozostatok Krtečka, ten už ale Divocha neberie) 

° zažehľovacie záplaty, ktoré som donedávna používala na tepláky (na džínsy sú stále v pohode!)

° mikinu si pod dozorom môže vyšperkovať aj 10-ročná slečna

# mikina - H&M
# sada dievčenských nažehľovačiek - PULL&BEAR
# chlapčenské nažehľovačky - galantérie na Prahe 1, 2, 3
# tepláky - C&A, F&F

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára