štvrtok 2. júna 2016

Retro šport pre deti - SKÁKANIE GUMY // JUMPING RUBBER


... a aktuálne aj trendy šport. Fascinuje ma ako ho všetci znovuobjavili, premýšľajú kde by tu skákaciu gumu mohli zohnať a rozpomínajú sa, akože sa to skáče?

Ja som si na skákanie gumy spomenula, keď Tekvička začala chodiť do prvej triedy. Skôr než som stihla v galantérii kúpiť klasickú teplákovú gumu, predbehla ma mama a darovala jej dúhovú gumu z hračkárstva. Hneď ju začala nosiť do družiny a stále vtom pokračuje. 

Nedávno ju vytiahla na predzahrádku a natiahla na stoličky. Bola som prekvapená, že skáče úplne inak než som skákala ja s kamarátkami v detstve, tak som si šla s ňou zaskákať. No to bol nápad... nízke boli OK, stredné mi už dali zabrať a o vysoké som sa už radšej ani nesnažila, že neviete o čom hovorím? Tak sa pozrite na YouTube... hm, stále nič? Nedivím sa, my sme fakt skákali úplne inak... JEDNOUCHŠIE! 
Na vysvetlenie:        NÍZKE - gumu majú "protiskákači" hneď nad kotníkmi
                              STREDNÉ - guma je vo výške podkolennej jamky
                              VYSOKÉ - guma je umiestnená hneď pod sedacím svalom
Čokoľvek vyššie mi už príde nezmyselné a aby hra bola spravodlivá, výška gumy sa upravuje podľa vzrastu skákajúceho. 

Čo si pamätám, postup skákania je v princípe rovnaký, menia sa len podmienky (TYPY skákania).
POSTUP:                Na začiatku sa stojí oboma nohami vedľa gumy, po prvom výskoku je jedna noha uprostred, medzi časťami gumy. Pri ďalšom výskoku sa posunieme telom ešte viac vbok a nohy uprostred gumy sa vymenia. Po ďalšom výskoku obe nohy stoja na gume krížom a pri následujúcom skoku nohy vymeníme. Posledným skokom sa dostaneme mimo gumu. (Ešte jednoduchšia varianta by mohla byť, že po bode číslo 3 vyskočíme obomi nohami mimo gumu, pokračujeme skokom obidvomi nohami na rovnakú časť gumy, potom preskočíme zase obomi nohami na druhú časť gumy a nakoniec von.)
Pre lepšie pochopenie som to radšej rozkreslila X;o)





Tomuto základnému postupu sa hovorí NORMÁLNE alebo OBYČAJNÉ. Skočíme si ho najprv ako NÍZKE, ak to zvládneme, pokračujeme STREDNÝMI a zakončujeme VYSOKÝMI. Ak urobím chybu, strieda nás "protiskákač", keď bude chybovať "on", strieda tretí z "jump klubu" a tak stále dokola než odskáčeme všetko dohodnuté. Pri návrate do hry začíname tam kde sme skončili, resp. skákaním ktoré sme skazili.

TYPY skákania:         NORMÁLNE/OBYČAJNÉ
                                ÚZKE (guma je len okolo jednej nohy)
                                ŠIROKÉ ("protiskákači" sa čo najviac rozkročia)
                                SKÁKAVÉ (každý skok sa skladá z dvoch poskokov)
                                MYKAVÉ ("protiskákači" držia gumu aj v rukách a hýbou s ňou k sebe a od seba)
Keď zvládnete týchto päť základných skákaní, môžete nechať priestor detskej fantázii a vyskúšať nejaké zamotávanie do gumy, žeby MOTAVÉ! To už sa ale môžete inšpirovať vo videách. Momentálne sú asi najnavštevovanejšie videá na maminator.cz, ale určite nájdete na YouTube aj iné. Mimochodom, táto akčná mamina začala tú najlepšiu gumu na skákanie - PRUŽENKU predávať aj s jej podrobným návodom.

Gumu na skákanie zoženiete aj v bežnom hračkárstve, my aktuálne hopsáme s touto...


Ak by ste ovšem mali záujem o "dizajnovku"aj s držátkom, ktorá by sa mohla hodiť ako darček...


"Chytrá horákyně" ale zájde do galantérie a tam kúpi tri metre jeden centimeter hrubej teplákovej gumy!!! Možno tam nájde aj nejakú vzorovanú... a hurá von skákať!!!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára