štvrtok 31. mája 2018

Cestovní rande // Travel's date... Olomouc a Krakow



Zdravím cestovatelky,

původně jsem si přála publikovat tento příspěvek z rychlo-výletu v Bratislavě. Ale moje ranní alergie se postupem dne měnila ve virózu a večer jsem padla do postele i s teplotou. Takže i plány jak zabavit našeho pc-závisláčka další den jsem ignorovala pod peřinou a byla vděčná za check-out ve 12 hodin. Tak takhle na výletech prosím nee...

Ráda bych vám tady ale popsala jak jsem vyrazila na úspěšnější, čtyřdenní výlet se svým mužem.
Navštívili jsme Olomouc a Krakov. A jeli jsme vlakem. 



Vyrazili jsme v pátek po třetí aby jsme stihli večeři v Entree. To my rádi, tyhle gastronomické zážitky a za tímhle se fakt oplatí si i zajet. Doporučuji degustační menu i s párováním vína a nealko šťáviček, neskutečně se to doplňovalo. Na interiéru si taky tady dali záležet... bylo to strašně fajn i mňam a já vám to nevyfotila, tak si sem musíte zajet sami!
S plnými bříšky jsme se pak prošli večerní Olomoucí a šup na hostel. Ano, čtete správně, ale ne ledajaký hostel, my se ubytovali v Long Story Short, původně vojenská pevnost a pekárna, kterou stylově zrekonstruovali do funkčně minimalistického designu a jeho autorka za něj dostala ocenění Interiér roku. Pokud se chcete pokochat fotkami a dočíst se něco víc o tomhle nádherném místě, klikněte... tady.
My jsme samozřejmě přespali v samostatném pokoji s koupelnou, které tady mají také v nabídce. Snídani jsme si dopřáli přímo v hostelu, protože kavárna je taky vymazlená ve všech směrech a jediné co mně mrzí, že jsme nestihli křest kuchařky Gastrokroužku, který tady byl následující den, škoda. 
Zbývající dopoledne jsme si vychutnali procházkou v Smetanových a Čechových sadech, taky se stavili u Dómu sv. Václava a běželi na vlak do Krakova.


V Krakově jsem zarezervovala ubytování v apartmánech Lwowska 1, které stojí na začátku původního židovského gheta kousek od Visly, takže lokace ideální, je to kousek do centra a běhání podél řeky je taky super! 
Na hotel jsme dorazili opět až podvečer, hladoví, takže jsme vyrazili rovnou na jídlo a vydali jsme se do židovské čtvrti Kazimierz. Úžasný nápad, atmosférou mi to připomínalo Žižkov... akorát kavárny a bistra tu doplňovali plácky po zbouraných domech plné food tracku, které nabízeli každý jinou kuchyň. A takových míst tam bylo několik. Paráda.Tak jsme se tam pomotali, kromě jídla si dali i pár drinků a po svých šli na pokoj.
Další den jsme na snídani opět vyrazili do židovské čtvrti, tentokrát ale na kole, které jsme si vypůjčili ze stojánků hned před hotelem, registrovali jsme se u Wavelo.pl a šlapali do pedálů celé dva dny. Kola byli tedy těžké jako kráva (asi aby je nikdo neukradl), občas jsem měla pocit, že tu zatáčku nevyberu (no jo, neseděla jsem na tom asi tak deset let), byl to ale nápad za sto bodů, doporučuji všemi deseti! 
Projeli jsme se na hrad Wawel, na Rynek Glówny, přešli jsme se místním studentským kampusem, navštívili Schindlerovu továrnu, chtěli jsme i do galerie, to jsme ale při pondělku nevychytali - zavřeno X:o( Zaběhali jsme si, já si pak dopřála zkrášlující masáž přímo v hotelu. Prostě pohoda.
Samozřejmě jsme si zašli i na zapékanku aby se neřeklo. Od polské kuchyně jsem toho moc neočekávala, takže jsme se pořád vraceli do uvolněné atmosféry Kazimierzu a místních kavárniček všeho druhu. Manžel si ale přál na závěr našeho víkendu něco víc tradičního a při našich potulkách jsme si všimli restauraci Zakladka, tak jsme ji vyzkoušeli a byli jsme mile překvapeni. Podniku šéfuje pán, který hodnotí kuchaře v polské mutaci Masterchefa a jméno restaurace bylo uvedeno i v Michelinském průvodci a jídlo je tu inspirováno francouzskou kuchyní. Dobrá volba. 

Co na závěr? Krakov je atmosférou podobný Praze, je tu ale výrazně levněji, asi se sem přestěhuji na důchod... a v Olomouci si taky užijete a neutratíte majlant, který by vás to stálo v Praze. 

A jestli někoho zajímá outfit, tak tenhle je focen ještě v Miláně... z čistě praktických důvodů, můj manžel na mně nemá trpělivost při focení. Košilové, jeans šaty jsem ale měla sebou i tentokrát, výborně se mi totiž kombinujou, resp. vrství. Když se ochladí, obleču pod ně kalhoty, popřípadě navrch ještě pruhovanou mikinu. A pokud se vám moje kabelka zdá poněkud malá/nevhodná na výletování, omyl... mám v ní půllitrovku vody, brýle, peněženku, kapesníčky, a i krémiky. 







° košilové šaty - C&A
° tenisky - CONVERSE
° brýle - MANGO
° kabelka - no name
° řetízek s klíči - TIFFANY&CO
Za fotky opět díky Dany.             

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára